نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز > اخبار آموزشی > دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی بازگشایی شد
۱۹۳ بازدید

فرزان قالیچی روز شنبه در حاشیه بازدید از واحد علمی و کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۲ سال وقفه به علت همه گیری بیماری کرونا با فراهم آوردن شرایط آموزش حضوری این دانشگاه بازگشایی شد؛ البته مدیران مراکز و واحدهای دانشگاهی مختارند تا کلاس هایی را که ظرفیت لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را دارند تشکیل دهند و از هر گونه تجمع جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه از ترم آینده کلاس های این دانشگاه با ظرفیت های بیشتری برگزار می شود، افزود: البته این دانشگاه دانشجویان غیربومی ندارد؛ بر این اساس نیاز به خوابگاه و سایر امکانات جانبی نیاز نیست و بازگشایی دانشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کلاس ها و دانشگاه، سلامت دانشجویان را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد:آموزش در هر کشوری پایه و اساس است و کلاس های مهارتی نیاز مبرم به حضور و کارعملی دارند؛ بر این اساس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی به عنوان اولین واحد علمی و کاربردی کلاس های خود را تشکیل داد، اما به هر حال سلامتی دانشجویان برای همه مهم تر است.

وی هشدار داد: دانشجویانی که هر ۲دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشند حق شرکت در کلاس را ندارند مگر اینکه هر ۲ روز یکبار نتیجه آزمایش کرونای خود را به دانشگاه ارایه دهند.

قالیچی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه لازم است و متولیان آموزش باید توجه جدی به استفاده دانشجویان از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ نوع آموزشی نمی تواند جای آموزش های حضوری را بگیرد، گفت: تاثیر این نوع آموزش ها بسیار بیشتر بوده و برقراری ارتباط موثر و الگو برداری از منش و رفتار استاد و استفاده بیشتر از علم آموزی موضوع دیگری است که اهمیت آموزش های حضوری را افزایش می دهد.

وی همچنین گفت: البته آموزش های مجازی که در این دانشگاه راه اندازی شده، به خوبی پیش رفته، ولی به هر حال تاثیرگذاری آموزش های حضوری را ندارد.

قالیچی از دانشجویان خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، سلامت خود را تضمین کنند و ادامه داد: دانشجویانی که احساس بیماری دارند هرگز سر کلاس های دانشگاه حاضر نشوند و به دانشگاه اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در واکسیناسیون دانشجویان بوده است، گفت: اولین لیست دانشجویان برای انجام واکسیناسیون از طرف این دانشگاه ارایه شده و طبیعی است که باید دانشجوی بدون واکسینه شدن باقی نمانده باشد.

وی تاکید کرد: هر استادی که از واکسیناسیون اجتناب کرده باشد، حق تدریس و حضور در مراکز علمی و کاربردی آذربایجان شرقی را ندارد.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی همچنین گفت: اکنون پنج هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۱۸ مرکز علمی و کاربردی آذربایجان شرقی تحصیل می کنند و نسبت به سال های گذشته با کاهش دانشجو روبرو نشده ایم.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در بازدید از بازگشایی کلاس های علمی و کاربردی این سازمان، گفت: شرایط بازگشایی برای آموزش های حضوری دانشجویان را فراهم آوردیم تا به لحاظ مهارتی دچار مشکل نشوند.

جعفر محسنی اظهار کرد: کلاس های دانشگاهی با وسواس در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد ظرفیت در کلاس های متناسبی که بهتر امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد، برگزار می شود.

مدیر مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نیز به ایرنا گفت: حدود ۶۵۰ دانشجو در این مرکز دانشگاهی در ۲۲ کد رشته تحصیل می کنند که از این تعداد ۲۵۵ دانشجوی جدید امسال جذب شدند.

رباب نوروزی اظهار کرد: کلاس های حضوری بیشتر مختص رشته هایی است که دروس عملی دارند و امکان برگزاری مجازی آن به صورت کامل وجود ندارد، رشته هایی مثل عکاسی، گرافیک، کامپیوتر، خیاطی، پوشاک و غیره این شرایط را دارند.

وی افزود: روابط عمومی، امور رسانه، فناوری اطلاعات، مدیریت گردشگری، تصویرسازی و برنامه نویسی تحت وب از جمله دیگر رشته های مرکز است که دروس عملی داشته و بعضا نیاز به آموزش های حضوری خواهند داشت.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا