نسخه آزمایشی
۱۸۹ بازدید

در راستای برنامه های هفته ملی مهارت و هفته حجاب و عفاف، به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز و اساتید و دانشجویان رشته طراحی و دوخت لباس این مرکز، نمایشگاه “مد و لباس امروزی با الهام از نگارگری های کمال الدین بهزاد” با عنوان نمایشگاه “الگوی کمال” از مورخه ۲۶ تا ۲۸ تیر ماه در مجموعه تاریخی ـ فرهنگی کمال درحال برگزاری است.

همچنین روز گذشته، ۲۷ تیر ماه نشست تخصصی مد و لباس اسلامی ایرانی  با حضور مسئولان استان و شهر تبریز درحاشیه این نمایشگاه برگزار شد و خانم دکتر زهرا کوهی مدیرکل محترم امور بانوان و خانواده استانداری، آقای دکتر خسرو کنعانی معاونت محترم فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، خانم مهندس رباب نوروزی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از سخنرانان این نشست بودند.

گفتنی است در پایان مراسم از اساتید دست اندرکار و دانشجویان دارای آثار در نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر و گواهی حضور در نمایشگاه، قدردانی بعمل آمد.

 

 

دانشجویان با طراحی مدل های اسلامی-ایرانی خلاقیت بومی را به تصویر کشیدند

خسرو کنعانی معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی در نمایشگاه “مد و لباس امروزی الگوی کمال” با اشاره به همت و تلاش دانشجویان علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در برپایی نمایشگاه گفت: این دانشجویان، دانشگاه کارآفرین را با فعالیتهای عملی خود عینیت می بخشند؛ لذا در وهله بعد نوبت صنایع پوشاک و اصناف مرتبط با مد و لباس هست که از این خلاقیتهای دانشجویی در طراحی و تولید لباسهای سنتی مدرن برای حمایت و تولید انبوه از این مدلها، دانشگاه و دانشجویان را یاری رسانند.

کنعانی در ادامه با اشاره به مسئله مد و گرایش به مد در جامعه مدرن امروزی افزود: مد و لباس بخشی از هویت فرهنگی جامعه و از شاخصه های فرهنگ عمومی در جوامع بشمار میرود و گرایش به مد نوعی تجدیدنظر خواهی و تلاش مردم برای نوکردن و تغییر در مسائل مختلف زندگی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مد در واقع نوعی جلوه گری فردی در محیط اجتماعی است، اظهار کرد: گرایش به مد یک حقیقت اجتناب ناپذیر از جامعه مصرفی و ماشینی است و تنها جوامعی از این پدیده نوظهور آسیب می بینند که جوامع مصرف کننده صِرف و تقلید کننده باشند. اما امروز دانشجویان این مرکز با طراحی و تولید مدلهای با الهام از نگارگری های استاد کمال الدین بهزاد نقاش بنام ایرانی ثابت کردند که نمی خواهند مصرف کننده باشند و خودشان دنبال تولید مدلی بومی و ایرانی از لباس هستند که این حرکت دانشجویی باید در مقیاس بزرگتر از طرف مسئولین و متولیان فرهنگی حمایت شود.

 

لباسهای نمایشگاه جوان پسند و متمایز از طرح های رایج امروزی است

رباب نوروزی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز در نمایشگاه “مد و لباس امروزی الگوی کمال” گفت: تمامی لباس‌های عرضه شده در این نمایشگاه از نوع لباس‌های اجتماع بوده و توسط دانشجویان رشته‌های مربوطه با هدایت اساتید طراحی و دوخت شده است.

وی افزود: این لباس‌ها به سبک‌ جدید، جوان پسند و اسلامی، برگرفته از الگوهای ایرانی و متمایز از لباس‌های رایج جامعه امروزی طراحی شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روزهای ۲۶ تا ۲۸ تیرماه در محل باغ کمال تبریز در حال برگزاری است.

نوروزی با بیان این‌که بازدید برای عموم آزاد است، گفت: علاقه مندان به خرید لباس‌های طراحی شده در این نمایشگاه می‌توانند سفارش‌های دوخت را به غرفه داران اطلاع دهند.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا