نسخه آزمایشی
۲۶۴ بازدید

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: قرآن کریم حجاب را فقط برای بانوان در نظر نگرفته است و این موضوع برای مرد و زن، هردو مطرح است چرا که پاکدامنی و پرهیزکاری جنسیت نمی‌شناسد و این خیر و برکت برای همه است.

دکتر جعفر محسنی امروز  چهارشنبه ،۲۳ تیرماه، در نشست تخصصی نقش حجاب در حفظ حریم خانواده در سازمان جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: بحث حجاب در اسلام برای همه ما شفاف و مشخص است و مکرراً در قرآن کریم به اهمیت موضوع اشاره شده و آن را مایه خیر و برکت و تقوا دانسته و موارد متعددی درباره این موضوع در آیات مختلف ذکر شده است.

وی ادامه داد: چیزی که در این زمینه یک بخشی از آن مغفول مانده است، این است که معمولا وقتی از عفاف و حجاب صحبت می‌شود، ذهن ها اغلب متوجه بانوان می‌شود، در صورتی که حجاب برای همه بشریت و کل انسان هاست و جنسیت در آن مطرح نیست.

محسنی، در مورد انتخاب اختیاری و آگاهانه حجاب بیان کرد: یکی از مواردی که ما در بدو انقلاب شاهدش بودیم، همین بحث حجاب بود که مردم آن دوران وضعیت نابه‌سامان و غیراسلامی را دیدند و با اختیار و اراده خود حجاب اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: یکی از کمبودهایی که در آن زمان احساس می‌شد، بحث حجاب و عفاف در جامعه بود بنابراین مردم به پا خاستند و آن چیزی را که خودشان می خواستند انتخاب کرده و استفاده کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نوع حجاب تا به امروز مورد اقبال جامعه بوده و خواهد بود چرا که جامعه، جامعه اسلامی است و انتظاری غیر از این نیست، هرچند که تبلیغات منفی به اشکال مختلف خصوصاً برای سنین پایین کم نیست و روی آنها برنامه ریزی و کار می کنند تا به نوعی این انتخاب را تغییر دهند اما در مقابل آن ها تلاش و شناساندن ارزش حجاب به نسل جوان وظیفه همه ماست و لازم است که روی آن بسیار کار کنیم.

این نشست به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز و با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در مجتمع علمی- پژوهشی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا