نسخه آزمایشی
۴۲۸ بازدید

به گزارش حوزه فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، جشن روز دانشجو همراه با نشست پیش همایش ”کارآمدی نظام، چالش‌ها و راهکارها” در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز:

روزدانشجو سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز در این مراسم با بیان این‌که دانشجویان همواره فعال بوده و با بصیرت و آگاهی وارد عمل شدند، گفت: دانشجویان با روحیه‌ی تفکر و تجسس برای شناخت محیط سیاسی خود، فعالیت کردند.

رباب نوروزی با بیان اینکه روزدانشجو سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های کشور است، اظهار کرد: ۱۶ آذر سرآغاز ورود دانشجویان به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در پی کودتای ۲۸ مرداد، حکومت پهلوی مجددا ارتباط خود را با بریتانیا و آمریکا از سر گرفت که در این جریان تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون به ایران، به شهادت رسیدند، به دنبال این جریان انجمن صنفی دانشجویان در خارج از کشور، ۱۶ آذر را به عنوان روز دانشجو اعلام کرد.

وی افزود: بعد از ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۳۲، فعالیت‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های کشور ادامه پیدا کرد که به عنوان مثال می‌توان به نقش موثر دانشجویان در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و بعد از جنگ در توسعه‌ی کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان با همت و عزم همواره برای توسعه کشور حرکت کردند و در زمان جنگ دانشجویانی مانند شهیدان باکری درس و دانشگاه را رها کرده و به جنگ اعزام شده و جان خود را نثار میهن اسلامی کردند.

وی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی ۲۲ نفر از دانشگاهیان دانشگاه تبریز که با جهاد دانشگاهی برای ساخت تجهیزات پشتیبانی از جنگ فعالیت‌ می‌کردند، طی بمباران ۲۷ دی ماه دشمنان در دانشگاه تبریز به شهادت رسیدند.

وی با بیان این‌که بی شک دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز نیز در کنار کسب مهارت و تحصیل، آگاهی و دانش خود را در زمینه سیاسی و اجتماعی ارتقا می‌دهند، بیان کرد: امیدوارم دانشجویان بیشتر از گذشته بتوانند در عرصه‌ی اشتغال و پیشرفت علمی کشور فعالیت کنند به طوری‌که هر روز شاهد موفقیتشان در عرصه‌های علمی و اساسی برای توسعه کشور باشیم.

گفتنی است؛ مراسم جشن روز دانشجوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز همراه با نشست پیش همایش کارآمدی نظام، چالش‌ها و راهکارها با سخنرانی حجت الاسلام سعید علیزاده، رییس جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز و سوال و پرسش دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در پایان مراسم از نشریه علمی – تخصصی انجمن علمی معماری مرکز رونمایی شد و سپس از ۵۲ دانشجوی برتر علمی و فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا