نسخه آزمایشی
۵۰۵ بازدید

 رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی:
دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی مهارت محور تربیت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها، دانشجویان را متکی به کتاب و جزوه بار می‌آورند، گفت: این موضوع را در دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی، کمتر می‌بینیم، چرا که این مراکز، مهارت محور هستند.

دکتر جعفر محسنی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، مراکز جامع علمی کاربردی را زودبازده و راهی برای آموزش خلاقیت و کارآفرینی به دانشجویان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه برخی دانشگاه‌های مادر ما که عمر آن‌ها به ۵۰ یا ۶۰ سال هم می‌رسد، به کتاب و جزوه متکی هستند، بدون اینکه به دانشجو بگویند محتوای کتاب به چه دردشان می‌خورد، در حالی که دانشگاه‌ علمی کاربردی، چنین نیست.
وی  با اشاره به آغاز متفاوت سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: با توجه به وجود مشکلاتی در زیرساخت‌های مجازی در سرتاسر کشور سعی می‌کنیم، زیرساخت‌ها را برای آموزش هرچه بهتر دانشجویان فراهم کنیم و خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم.
وی گفت: با آموزش‌های ارائه شده در مرکز علمی کاربردی، تعدادی از فارغ‌التحصیلان این مرکز اشتغال زایی کرده و تبدیل به افراد موفق شده‌اند که باید به عنوان الگو به سایر دانشجویان معرفی شوند.
به گزارش ایسنا، محسنی گفت: تحصیل در مراکز علمی کاربردی زودبازده و نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت هست که باعث می‌شود دانشجویان بدانند چه می‌خواهند و چه باید بکنند و به دنبال شغل نباشند، بلکه خودشان شغل ایجاد کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های متعدد سازمان جهاد دانشگاهی، بیان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعال بوده و فعالیت‌های قابل توجهی را در حوزه سلول‌های خورشیدی و استفاده از آن برای تولید برق و همچنین در حوزه‌ی درمانی انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم جهاد دانشگاهی، ارتباط دادن صنعت با دانشگاه است که از ۴۰ سال پیش و با ایجاد کارگاه تولید نافی خمپاره در دوران دفاع مقدس این کار را آغاز کرد که می‌توانست الگویی برای ارتباط دادن این دو حوزه با هم باشد.
رباب نوروزی، مدیر مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه از وجود ۱۳ کد رشته در مقطع کاردانی و ۹ کد رشته در مقطع کارشناسی در این مرکز خبر داد و افزود: اغلب این رشته‌ها در حوزه های فرهنگی و هنر هستند، رشته‌هایی در حوزه صنعت و حوزه IT، نرم افزار و کامپیوتر نیز در این مرکز علمی کاربردی وجود دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های آینده این مرکز علمی کاربردی، گفت: برنامه‌های ما در راستای سوق دادن دانشجویان به سمت حوزه کسب و کار و اشتغال زایی بوده و اساتید نیز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان را در همین راستا برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: واکاوی‌ فعالیت‌های سال‌های گذشته نشان داد، آنگونه که باید نتوانسته‌ایم از پتانسیل جهاددانشگاهی استفاده کنیم، در حالیکه این نهاد انقلابی از سال ۵۹ با قدرت فعالیت می‌کند و برنامه ریزی‌های سال تحصیلی جدید در راستای استفاده هر چه بهتر از این پتانسیل‌ها است.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا