نسخه آزمایشی
۹۹۸ بازدید

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از آغاز پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از ۱۱ شهریور ماه خبر داد.

دکتر جعفر محسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ رشته در این مرکز در حال برگزاری است که ۱۳ دوره در مقطع کاردانی ناپیوسته و ۹ دوره در مقطع کارشناسی ناپیوسته اجرا می‌شوند.
وی اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و در بیست و دومین سال فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز و در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی استان و بر اساس نیاز بازار کار، دوره‌های جدیدی در گروه‌های آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر به ماموریت این مرکز اضافه شدند.
محسنی ادامه داد: کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب و کارهای اینترنتی، کاردانی و کارشناسی روابط عمومی-امور رسانه، کاردانی و کارشناسی مدیریت گردشگری ، کاردانی حرفه‌ای بازاریابی و کاردانی امور فرهنگی از دوره‌های جدیدی هستند که از مهر ماه ۹۹ در مرکز علمی کاربردی تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که نزدیک به ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان این مرکز در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند، افزود: اکثر فارغ التحصیلان این مرکز در مقاطع بالاتر تحصیلی آموزش عالی ادامه تحصیل داده و تعدادی از فارغ التحصیلان گذشته این مرکز با مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد و با اخذ کد مدرسی هم اکنون در این مرکز تدریس می‌کنند.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان این‌که مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و با کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال ۱۳۷۷ در دوره‌های کاردانی آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز اکنون در دو گروه آموزشی صنعت و فرهنگ و هنر با ۲۲ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به ماموریت آموزشی خود در تربیت دانشجوی مهارتی و شغل محور ادامه می‌دهد.
وی افزود: هم اکنون حدود ۹۰۰ دانشجو در مرکز درحال تحصیل هستند و نزدیک به ۵۰۰۰ دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل و وارد بازار کار شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز در کنار دفتر کارآفرینی و اشتغال مرکز با هدایت و پشتیبانی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فرصت‌های لازم برای ایجاد کسب و کارهای کوچک برای دانشجویان را فراهم می‌کند، با انتخاب این مرکز برای ادامه تحصیل در گروه‌های آموزشی مختلف، می‌توان فرصت‌های شغلی بهتری را فراهم کرد.
وی با اشاره به وجود مدرسان خبره و با مهارت در مرکز، گفت: در کنار آن‌ها تیم آموزشی قوی برای آموزش‌های مهارتی و فنی و تربیت فارغ التحصیل کارآفرین و مهارت محور فراهم شده است .
محسنی با بیان این‌که امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است، گفت: سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان – کارگاه معماری – آتلیه عکاسی – کارگاه دوخت و برش لباس – کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی , دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن های علمی و دانشجویی در این مرکز برای دانشجویان فراهم شده است‌.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های علمی- آموزشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، گفت: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی و ارائه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز و تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط شهریه، اولویت فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، وجود انجمن‌های علمی فعال ( انجمن علمی کامپیوتر , انجمن علمی زبان های خارجی , انجمن علمی عکاسی و هنر) و تشکل های دانشجویی از جمله ویژگی‌های علمی و آموزشی این مرکز است.

وی ادامه داد: از افتخارات این مرکز در سال‌های اخیر می‌توان به برگزاری اولین مسابقات رباتیک کشوری در سال ۸۸ در سطح دانش آموزی و دانشجویی , انتخاب سه دانشجوی نمونه کشوری از گروه صنعت مرکز، انتخاب سه کارآفرین برتر از بین فارغ التحصیلان این مرکز در سطح استان در سه سال گذشته متوالی، انتخاب دفتر کارآفرینی این مرکز به عنوان دفتر کارآفرین برتر در بین مراکز علمی کاربردی استان در دو سال متوالی، انتخاب مرکز جهاددانشگاهی تبریز به‌عنوان مرکز برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی-دانشجویی در سال ۹۶، قهرمانی دانشجویان مرکز در میادین ورزشی در سال ۹۸ در کشتی و شنا و دو میدانی اشاره کرد.
وی بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد مرکز جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان و وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی , پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا بوده که فرصت های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه های مختلف علمی , هنری و فرهنگی را فراهم کرده است و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.
محسنی یادآور شد: دانشجویان علاوه بر گذراندن کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند.
وی با بیان این‌که با توجه به شیوع بیماری کرونا , کلاس‌های آموزشی مرکز در سال تحصیلی امسال به‌ صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی الکترونیکی بود، گفت: دروس کارگاهی و عملی دانشجویان این مرکز در گروهای کوچک با رعایت پروتکل‌ها بر گزار شد، با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی LMS برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور , این مرکز در سالتحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آموزش‌های نظری خود را از طریق سامانه‌ی مجازی LMS ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی در راستای کسب مهارت بیشتر دانشجویان تلاش خواهد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز می توانند به آدرس پرتال مرکز https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره های ۴۳-۳۶۵۹۰۲۴۰ تماس بگیرند.

براساس این گزارش؛ آدرس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز بالاتر از آبرسان – نرسیده به چهارراه عباسی – خیابان دو کمال – مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی است.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا